Gry wideo w promocji Polski – panel ekspercki

Obejrzyj wideo

Posłuchaj odcinka

Polska jest relatywnie mało znana w wielu regionach świata i dlatego konieczne jest ciągłe prowadzenie skoordynowanych i szerokich działań służących promocji naszego kraju za zagranicą. Jednym ze skutecznych narzędzi takiej promocji z pewnością są gry wideo. W piątek 16 grudnia o 12:30 w warszawskim Centralnym Domu Technologii odbędzie się panel ekspercki zorganizowany przez Instytut Nowych Mediów i Technologii. Dyskusja będzie się koncentrować na omówieniu najlepszych praktyk światowych oraz udanych strategii realizowanych przez polskie zespoły developerskie.

Segment gier wideo do tej pory nie został w pełni wykorzystany jako narzędzie promocji Polski. To błąd, gdyż dzięki grom wideo można dotrzeć z takim przekazem szybko i łatwo do ogromnych rzeszy ludzi na całym świecie. Szacuje się bowiem, że populacja graczy liczy około 3 mld osób i rozrasta się dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii informatycznych.

Gracze szukają ciągle na rynku nowych gier nie tylko z ciekawą grafiką, ale i fabułą i tu otwiera się pole do popisu dla blisko pół tysiąca polskich firm produkujących gry. Mogą one bowiem pisać scenariusze gier na podstawie polskiej literatury i historii, także tej najnowszej, ale również i na wydarzeniach ze współczesności. Jeśli takie produkty odniosłyby komercyjny sukces, to zapewniłyby nie tylko zyski producentom, ale i korzyści wizerunkowe, promocyjne dla Polski.

Nie trzeba daleko szukać: światowym przebojem, bestsellerem okazała się gra „Wiedźmin”, wyprodukowana na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego. Bez tego sukcesu gry najpewniej platforma Netflix nie wyprodukowałaby serialu „Wiedźmin”. Takie sukcesy gwarantują globalne zasięgi.

Polska literatura posiada wiele dzieł, które mogą być kanwą nowych gier. To samo dotyczy naszej bogatej historii, zwłaszcza batalii wojennych, które są wręcz gotowymi scenariuszami gier wideo. Co znamienne, polskie firmy produkujące gry często sięgają po tematy związane z historią, ale najczęściej nie jest to historia Polski.

Polska ma ogromny atut – nasi producenci i wydawcy są cenieni na świecie i dlatego należymy do największych eksporterów gier wideo na świecie. Trzeba to wykorzystać i z tego względu konieczne jest np. systemowe wsparcie promocji polskich produkcji za granicą. Tak jak to się dzieje w przypadku wspierania przez państwo produkcji filmowej czy muzycznej. Takie gry powinny być też promowane globalnie przy pomocy polskich instytucji państwowych. Im więcej będzie gier z polskimi motywami, tym łatwiej będzie przekonać ludzi w innych krajach do historii widzianej polskimi oczami, a nawet do naszej interpretacji współczesnych wydarzeń społeczno-politycznych.

W piątek 16 grudnia o 12:30 w warszawskim Centralnym Domu Technologii odbędzie się panel ekspercki zorganizowany przez Instytut Nowych Mediów i Technologii. Dyskusja będzie się koncentrować na omówieniu najlepszych praktyk światowych oraz udanych strategii zrealizowanych przez polskie zespoły developerskie.

Prowadzący: Ernest Bodziuch (dziennikarz ekonomiczny)

Paneliści:

  • Konrad Szeląg (Agencja Rozwoju Przemysłu);
  • Paweł Miechowski (11 bit studios);
  • dr Jakub Marszałkowski (Politechnika Poznańska);
  • Kuba Wójcik (Star Drifters);
  • Marek Czerniak (Atomic Wolf);
  • Mateusz Witczak (PolskiGamdev.pl).

Transmisję z wydarzenia „na żywo” poprowadzą: WIRTUALNA POLSKA oraz CD-Action.

Partnerem merytorycznym jest Indie Games Polska.

Partnerami wydarzenia są Totalizator Sportowy oraz Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju.

Totalizator Sportowy PFR Fundacja - logotypy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.